07 maja

Majówka w Cieszynie czyli upragnione dni wolne

Pytano mnie gdzie wyjeżdżam w dni wolne "majówkę", trudno mi na to pytanie odpowiedzieć ponieważ jest to pierwszy długi czas wolny od pracy w którym mogę sobie pozwolić na dwudniowy wyjazd. Zastanawialiśmy się gdzie tym razem wyruszyć, może znów Wrocław? Mieszkam na śląsku więc pomyślałem o Cieszynie, jest niedaleko a z Cieszyna do Czech jest kilka kroków więc... wybór stał się oczywisty.

Tylko dwa dni a tak wiele do zwiedzenia, odkrycia i poznania. Trochę trudno wybrać miejsce do zrobienia zdjęć, w koło mnóstwo pięknych zakamarków i każdy z nich wydaje się być tym najlepszym. Dookoła ludzie cieszący się słońcem, rodziny z dziećmi, które zajadają lody brudząc się przy tym i śmiejąc, nagle nie ma potrzeby chodzenia do sklepów, widać na twarzach mijających mnie spokój, odprężenie i zrelaksowanie - bez gonitwy czasu, można spacerować, podziwiać i miło spędzać czas.

Zamek w Cieszynie odwiedziło ogrom ludzi, pewna Pani poprosiła nas o zrobienie zdjęcia jej, dlaczego nie? Cieszy mnie to, że ludzie wychodzą z domu, wolny dzień i piękne słońce zmusza nas do wyjścia i spędzenia czasu z bliskimi nam ludźmi. Ostre słońce utrudniało mi robienie zdjęć jednak potraktowałem ten wypad dwudniowy jako coś co ma mnie odprężyć a nie po to by zrobić doskonałe zdjęcia i myśleć cały czas o wirtualnej rzeczywistości.

co zwiedzić cieszyn

cieszyn nocleg

booking cieszyn

studnia cieszyn

książka jak robić zdjęcia

Mnóstwo urokliwych miejsc do zobaczenia, kręte uliczki, piękne latarnie i wiele innych zakamarków, które zapierają dech. Materiału jednak trochę jest ale chcę Wam pokazać kadry, które mnie osobiście najbardziej pasują i kojarzą się z Cieszynem. Dla głodomorów takich jak ja znajdzie się miejsce, znaleźliśmy domową kuchnię gdzie za 9 pierogów zapłaciliśmy niecałe 10zł, takich jadłodajni jest wiele na rynku i bardziej ukrytych. Nocleg odbywał się w "Zajazd Trzech Braci" ten wyniósł nas 57zł od osoby bez wyżywienia. Pamiętajcie o tym by zawsze wcześniej zarezerwować swój pobyt my zrobiliśmy to przez Booking - najłatwiejszy i najszybszy sposób do ogarnięcia takich spraw.

historia miasta cieszyn

cieszyńska wenecja

zamek cieszyn

teatr cieszyn

jak zrobić zdjęcia na bloga

Za nami już Zamek Cieszyński, Studnia Trzech Braci do której wypowiedziałem swoje rzeczenie mażąc o jego spełnieniu, Cieszyńska Wenecja czyli część starego miasta i słynne wysokie schody na których i ja musiałem mieć zrobione pamiątkowe zdjęcie, które widzicie wyżej. To miasto ma swoją duszę, w Polsce muszę przyznać - są miejsca, które potrafią zachwycić, wyciszyć i uszczęśliwić oczy. W mieście, którym mieszkam prócz parków i starych zabytkowych kamienic nie ma takiej architektury przed którą zatrzymałbym się i zrobił zdjęcie jednak tu... tu jest zupełnie inaczej. Nie znam się na zabytkach i architekturze dlatego nie sięgam do wujka google by skopiować Wam to, co możecie sami wyczytać, chcąc być szczerym po prostu przekazuję Wam moje odczucia i garść zdjęć.

Ekscytacja rośnie, przechodzimy przez granicę na stronę Czech. Ponieważ czas goni a nie przygotowani po prostu spontanicznie przeszliśmy do naszych sąsiadów postanowiliśmy pospacerować w okolicach rynku. Czechy są piękne np. Praga czy skalne miasto... na to nie było czasu i wiedzy dokąd się udać dlatego obyliśmy się ze smakiem. Musicie być przygotowani na to, iż trzeba rozmienić pieniądze a ceny wcale nie są mniejsze od naszych, w drogerii nie znajdziecie zbyt wielu nowych szaf ja spotkałem dwie Dermacol i Gabriella Salvete. Czechy przy granicy i na rynku są zaniedbane, nie było uroku starych kamienic Cieszyna a stare zaniedbane bloki czy domy witał nas prawie na każdym rogu, dostrzegłem, że w części Czech (okolice dworca) w której byliśmy nie należała ona do zamożnych. Nie poddaję się, chcę zwiedzić więcej i pojechać właśnie do Pragi.

dworzec czechy

co zwiedzić czechy

jakie kosmetyki są w czechach