18 sierpnia

Witaminki Witaminki ...

Witam Was cieplutko :)

Dzisiaj post trochę naukowy, często możemy spotkać jak w gazetach, mediach, internetach itp. mówią nam o witaminach. Przyszła pora na mnie :) .



Napiszę Wam najbardziej popularne witaminy, mam nadzieję, że chociaż troszkę przybliżę ich właściwości.

WITAMINA A


Witamina A jest znana jako retinol . Również możemy spotkać się z określeniem " witamina młodości ".



  • walczy z procesem starzenia się skóry
  • wygładza
  • ujędrnia
  • wyrównuje koloryt
  • rozjaśnia przebarwienia
  • zmniejsza przetłuszczanie się skóry
  • zwęża pory



ZNAJDZIEMY JĄ W :

  • oliwkach
  • słodkich ziemniakach
  • marchwi
  • liściach brokułu
  • morelach
  • grejpfrutach
  • mango
  • mandarynkach
  • pomidorach



WITAMINA C

Ta witamina powinna być najbardziej zauważona przez osoby aktywnie prowadzących tryb życia ale w ten negatywny sposób - palenie papierosów, picie alkoholu, opalanie się, przebywanie w pomieszczeniach klimatyzowanych.

Witamina C to antyoksydant, w kosmetykach często nazywana kwasem L-askorbinowy.

UWAGA ta witamina jest bardzo niestabilna dlatego domieszka jej w kremach zapewne nie zadziała znacząco na skórę !

  • stymuluje produkcję kolagenu
  • wzmacnia działanie filtrów ochronnych
  • wzmacnia barierę lipidową skóry
  • przyspiesza gojenie się oparzeń
  • działa przeciwzapalnie
  • wzmacnia " naczynka "
  • rozjaśnia przebarwienia
  • regeneruje skórę
  • rozświetla

ZNAJDZIEMY JĄ W :

  • owocach z dzikiej róży
  • cytrynie
  • oliwkach
  • liściach pietruszki
  • czerwonej papryce 
  • wiśniach
  • jagodach
  • ziemniakach
  • porzeczkach
  • kapuście kiszonej

WITAMINA B

Niedobór tej witaminy możemy stwierdzić przez baczną obserwację naszej skóry. Gdy zauważymy np. łuszczenie się naskórka ( samoistnie ) lub szorstkość to własnie możesz mieć niedobór tej witaminy.
Pochodna witaminy B jest składnik PANTENOL
Tutaj polecam Wam krem " alantan "

  • regeneruje
  • znacznie rozjaśnia przebarwienia
  • poprawia warstwę lipidową
  • świetnie nawilża
  • ujędrnia
  • silnie działa przeciwzapalnie

ZNAJDZIEMY JĄ W
  • mięsie
  • fasoli
  • łososiu
  • serach
  • soji
  • grzybach
  • awokado
  • pomarańczach
  • orzechach 


WITAMINA E

Znana w kosmetykach jako TOKOFEROL.
Dobrze wnika wgłąb naskórka.

Jest dobrym antyoksydantem.

Witamina E naturalnie występuje w skórze ale niszczy się przez - nadmierne użytkowanie słońca, warunki atmosferyczne.

  • odżywia
  • nawilża
  • przywraca skórze sprężystość
  • regeneruje
  • wygładza
  • regeneruje warstwę lipidową
  • ujędrnia
  • delikatnie spłyca zmarszczki



ZNAJDZIEMY JĄ W :

  • oliwkach
  • kiełkach
  • olejach roślinnych
  • orzechach
  • szpinaku
  • warzywach zielonych
  • żółtkach jaj
  • ananasach



Jak widzicie witaminy to wielkie dobro dlatego dobrze by było chociaż trochę je spożywać chociażby dla własnego zdrowia i urody :)



53 komentarze:

  1. Świetnie, że rozpisałeś to, gdzie można znaleźć te witaminy, pamiętam jak jeszcze kiedyś miałam niedobór witaminy E i lekarz kazał mi codziennie jeść ananasa, ale ważne jest to, żeby jeść świeżego, a nie z puszki ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo i najlepeij z sprawdzonego źródła bo teraz to wszystko świeci w ciemności

      Usuń
  2. Ciekawy post :) Wszytko w jednym miejscu i wiadomo gdzie czego szukać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba by na serio duuużo jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najbardziej lubię witaminy A i E, bo łatwo je można suplementować :) No i idealnie sprawdzają się w kosmetykach do mojej cery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie Kasiu mam takie samo zdanie :)

      Usuń
  6. Ja łykam zazwyczaj już gotowe suplementy, ale wiadomo należy z nimi uważać bo nadmiar witamin też szkodzi :) Jeśli chodzi o produkty bogate w witaminy ADEK to jeśli się da to warto dodać trochę tłuszczu do dań z nich wykonanych bo są one w nich rozpuszczalne. Zawsze to zwiększa wchłanianie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo widzisz to śweitna ciekawostka dla mnie, dziękuję :)

      Usuń
  7. W końcu coś przejrzystego, gdzie nie szukałam czegoś o witaminach było napisane jak dla farmaceuty. Zupełnie nie zrozumiale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja też nie, postanowiłem więc czysto i na temat napisać :) Dzięki

      Usuń
  8. nigdy za dużo takich postów, najpierw zdrowe odżywianie, potem pielęgnacja i makijaż ....i jesteśmy boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie w kosmetyczce zamiast alantanu świetnie sprawdza się pentacrem :) Wpis fajny i najważniejsze przejrzysty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o tak, witaminki to takie małe cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe informacje:) aktualnie stosuję witaminę młodości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle masz świetne pomysły na posta! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaminki witaminki dla chłopczyka i dziewczynki :D
    Dopisz sobie przy wit. B że chodzi o B5 bo trochę ich jest w tej grupie a widzę że opisałeś właśnie tą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na prawdę witamin i podwitamin jest mnooooostwo :P

      Usuń
  14. BARDZO ciekawy post:):))
    POZDRAWIAM cię

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Ci niezmiernie, właśnie tego szukałam w ostatnim czasie i nigdzie znaleźć nie mogłam! :)

    Zapraszam na mojego nowego bloga! Dopiero się rozkręcam, będą modne stylizacje, kosmetyki i porady urodowe! zapraszam do obserwacji http://byisiuuulek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli rozkręcasz na pewno nie będzie dobrym pomysłem dawanie linków do komentarzy do Twojego bloga - to jest zbędne. Po prostu rób dobre posty a czytelnicy sami będą : )

      Usuń
  16. Dużo przydatnych informacji! Patrząc na moją dietę to mam pewnie mnóstwo niedoborów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze pisząc też nie mam dobej " diety " : P

      Usuń
  17. hmmmm zgłodniałam :D będę wracać do tego posta :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawy artykuł, teraz chociaż wiem w jaki sposób mogę dostarczać sobie wybranych witamin :) Pomidory bardzo lubię, więc witaminy A mi nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubie pomidorki :D mam na ogrodku nawet ^^

      Usuń
  19. wiosna-lato to u mnie chyba są nadmiary tych witamin z ogrodowych warzyw i owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  20. jem dużo warzyw i owoców więc nie brakuje mi witaminek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Alicja Szpunar- Chyćko Dziękuję za przypomnienie mi o tych witaminach , ostatnio zażywam większe dawki witaminy E :) Świetnie napisany artykuł - rzeczowo i treściwie. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację !
Odwiedzam Was wszystkich !