08 grudnia

Trądzik - mapa twarzy

Witam :)
Gdzieś na portalu widziałem taką mapą.. bardzo mnie to zaszokowało, bo dużo w tym racji :)
Same oceńcie i zobaczcie !!



1 & 2: Układ trawienny — Jedz mniej śmieciowego jedzenia, zredukuj ilość [złego] tłuszczu w diecie, podnieś spożycie wody i sięgaj po chłodzące produkty, jak na przykład ogórki.
3: Wątroba — Usuń z diety alkohol, tłuste jedzenie i nabiał. To strefa, w której alergie pokarmowe ujawniają się najwcześniej, więc przyjrzyj się składnikom swojego jedzenia. Oprócz tego, ćwicz lekko 30 minut dziennie i śpij odpowiednio długo, żeby twoja wątroba mogła wypocząć.
4 & 5: Nerki —  Cokolwiek w okolicy oczu (włącznie z podkrążeniem) wskazuje na odwodnienie. Pij więcej!
6: Serce —  Sprawdź swoje ciśnienie krwi i poziom witamin B. Zmniejsz spożycie ostrych i drażniących pokarmów, jedz mniej mięsa i spędzaj więcej czasu na świeżym powietrzu. Poza tym poszukaj sposobów na obniżenie cholesterolu, jak np zastąpienie złych tłuszczów dobrymi, takimi jak Omega 3 i 6 z orzechów, awokado, ryb i siemienia lnianego,  Oprócz tego, ponieważ ta strefa jest pełna rozszerzonych porów, sprawdź czy twoja kolorówka nie jest przeterminowana lub zapychająca i dokładnie rób demakijaż.
7 & 8: Nerki — Znowu - pij więcej! I ogranicz gazowane napoje, kawę i alkohol, które prowadzą tylko do dalszego odwodnienia.
9 & 10: System oddechowy — Palisz? Masz alergie? To jest twoja problematyczna strefa. Jeżeli to nie ten problem, nie pozwól, by twoje ciało się przegrzewało, jedz więcej chłodzących pokarmów, ogranicz cukier i daj sobie więcej świeżego powietrza. Oprócz tego utrzymuj organizm bardziej zasadowy, unikając produktów zakwaszających organizm (mięsa, nabiału, alkoholu, kofeiny, cukru) i dodając więcej zasadowych produktów, jak zielone warzywa. Kolejna rzecz o której trzeba pamiętać - brudne telefony komórkowe i poszewki na poduszki są na szczycie listy powodów wyskakujących pryszczy, a na tę strefę działają najbardziej! [Ja od siebie mogę dodać, żeby pilnować opierania się na dłoniach - ja to robię notorycznie, a potem mam jesień średniowiecza na policzkach]. 
11 & 12: Hormony — To podręcznikowa strefa dla stresu i zmian hormonalnych. I chociaż oba są czasem nieuniknione, możesz zmniejszyć ich oddziaływanie przez spanie odpowiednio długo, picie wystarczającej ilości wody, jedzenie liściastych warzyw i utrzymywanie skóry w  skrupulatnej czystości.  Kolejna ciekawostka: wypryski w tej strefie wskazują na to, kiedy masz owulację ( i po której stronie). 
13: Żołądek — Podnieś spożycie błonnika, ogranicz toksyny i pij herbatki ziołowe, żeby wspomóc trawienie. 
14: Choroba — Pryszcze w tym miejscu mogą oznaczać, że Twój organizm walczy z bakteriami, żeby zapobiec chorobie. Zwolnij, pójdź na jogę, prześpij się, poświęć czas, żeby głęboko pooddychać, pij dużo wody i pamiętaj, że wszystko zawsze się ułoży! 
Mimo wszystko to taka podpowiedź... trzeba skonsultowac się z dermatologiem ... DOBRYM dermatologiem !

12 komentarzy:

  1. jejku jakie pomocne ! dzięki wielkie ;)!

    OdpowiedzUsuń
  2. to już teraz wszystko jasne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiające. I wielce prawdopodobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się sprawdziło ja mam astmę i od czasu do czasu palę papierosy dlatego moje poliki raz są ok a raz to wyspa czerwonych nieprzyjaciół :)

      Usuń
    2. Więc aktualizuję wypowiedź- nie palę papierosów już : ]

      Usuń
  4. mi się niestety nic nie sprawdza;) ale przyznam, że mimo wszystko ciekawe;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna mapka ;) Mnie akurat hormony w linii 11, 12, 13 niezbyt dotyczą, ale wzmianka o stresie i śnie się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  6. z tego wynika, że powinnam już umrzeć :D Ale ciekawa rzecz, zastanowię się nad tym dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zwrócić na to większą uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. super teraz wiem skąd mam te duże bolesne pryszcze na czole dziena ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację !
Odwiedzam Was wszystkich !